a gép az űrben, mint hal a vízben

A DSS Olympos katasztrófa

2016/09/19. - írta: lokkoL

2112.04.15. UTC 23:40-kor legmagasabb fokú vészjelzést adott le a Deep Space Line vállalat Olympos nevű személyszállítója.

Deep Space Line vállalat szóvivője leszögezte, hogy minden ötödik Föld - Mars repülésnél jelentenek mikrometeorit becsapódásából származó sérülést. A hajók önregeneráló fullerén testére ezek nem jelentenek veszélyt, de az utasteret átütő űrkavicsok többszáz személyi sérülésért voltak felősek az elmúlt 25 éveben, amiből összesen 23 volt halálos, de ez a szám elenyésző a 3.5 millió biztonsággal áthajózott utashoz képest.

Ennek ellenére a most befolyó hírekből egy sokkal súlyosabb katasztrófa képe kezd kirajzolódni. A DSS Olympos éppen a gyorsítási szakasz végén járt, amikor mindkét fúziós reaktora léket kapott és leállt. Jelenleg az egész hajó telepekről működik, ami nem hogy a lassításhoz, de hosszabb távon a 15 ezer utas létfenntartására se lesz elég.

a cikket folyamatosan frissítjük.

2112.04.16. UTC 3:14

Információink szerint, egy léket kapott fúziós reaktor javítása még egy űrdokkban is legalább 2 hét. Ahol lebontják a reaktor tóruszának aktív kérgét, és kicserélik a belső kemény héj sérült elemeit. Menet közben a javítás gyakorlatilag lehetetlen. Ezért van minden emberszállító mélyűri hajón legalább két reaktor. De most a teljes legénység a telepekre lesz utalva a mentésig.

Az űripari cégek sorban ajánlják fel segítségüket. Egyelőre úgy tűnik hogy a kínai Tájkong Diánti vállalat Dá Yu nevű hajója tudja legkorábban elfogni a DSS Olympost, ők is csak 11 nap múlva.

2112.04.16. UTC 6:11

Miss Julie Kiss létfenntartó rendszer specialistát kérdeztük, elég lesz-e a DSS Olympos telepeiben lévő töltés a legénység életben tartására 11 napig.

Gyors számításaim szerint, ha az egész legénység összezsúfolódna a hajó 2 alsó fedélzetén, sokat lehetne spórolni a fűtésen. De az oxigén és vízvisszanyerésre a létminimumon is csak nagyjából 5 ezer embernek lesz elég áram. Az Olympos kapitánya most nagyon nehéz döntés előtt áll.

Egyre biztosabb, hogy ezzel az űrkorszak legdrámaibb vészhelyzete állt elő a Föld és a Mars között félúton.

2112.04.16. UTC 12:20

Módosítás nélkül közöljük Katrina Rai kapitány búcsúlevélét:

Úgy érzem kevés szerencsésebb ember született nálam ebbe a világba. Már kislányként a világűrről álmodtam, és 70 éves koromra a naprendszer egyik legnagyobb személyszállító űrhajójának kapitánya lettem.

Sokat adott az élet, ami most olyan kihívás elé állít, amire 40 év mélyűri szolgálat se készíthet fel.

A fedélzeti számítógépnek parancsba adtam, hogy az 6-os fedélzettől lefele minden utast irányítson a legalsó két fedélzetre. Majd azt a részt reteszelje el a hajó többi részétől.

A számítások szerint 11 napig legfeljebb 5600 fő létfenntartásához elegendő tartalék energia van a telepekben.

Parancsba adtam még, hogy a 6-os fedélzettől felfele, a hajó minden részén, beleértve a hidat is, óránként 0.1 BAR-al csökkentse a nyomást. 6 óra múlva ezeken a szinteken mindenki elalszik az oxigénhiánytól, és 10 óra múlva halott lesz, köztük én is.

Az emberiségnek üzenem, hogy ne torpanjatok meg e tragédia láttán. Van helyünk a csillagok között.

Katrina Rai, a DSS Olympos kapitánya

ui: Kérhetném, hogy mostantól legalább 3 reaktort építsenek a hajókba, háromszög alakban? Ennyit egyszerre nem tudna kiütni egy űrön át száguldó kavics

---

forrásnyelv: US angol

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://singularity2148.blog.hu/api/trackback/id/tr9011727899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása